FAQ / Q&A

Q & A om Ungdomsskolen

Hvad koster det?  Det er gratis.

Hvem er det for?  Det er for alle unge, der bor eller går i skole i Høje-Taastrup Kommune. Man skal være fyldt 13 år eller være startet i 7. klasse. Når man er fyldt 19 år, må man ikke tilmelde sig ny sæson.

Hvornår kan man tilmelde sig?

Tilmeldingen åbner fredag 25. august, men inden det kan du tilmelde dig “Interesselisten”, så får du påmindelse på sms den 25. august.

Hvordan kan jeg tilmelde mig? Gå til holdsiden. Find det hold du vil tilmelde dig og klik ind på det. Ring os, hvis du har brug for hjælp.

Hvornår starter holdene? De fleste starter i uge 39 (fra 25. september), men du skal vente på sms fra os om de hold, du har tilmeldt dig.

Hvor mange hold må man tilmelde sig? Så mange, du kan overskue at gå til.

Hvordan kan jeg framelde mig? Har du ombestemt dig, er det vigtigt, at du ringer eller skriver til os, så vi kan afmelde dig holdet og andre kan få din plads.

Kan jeg tilmelde mig et hold, der er startet? Ja, så længe der ikke står ”lukket for tilmelding”, kan du tilmelde dig.

Hvad hvis der står ”venteliste” på et hold?

Så kan du stadig tilmelde dig, og håbe på at få plads. Der kan blive ledig plads, hvis nogen tilmeldte ombestemmer sig og melder fra. Nogle gange opretter vi ekstra hold, hvis der er mange på ventelisten. Det eventuelle ekstra hold bliver nok på et andet tidspunkt, skriv derfor gerne i kommentar, hvilke dage du kan eller ikke kan.

Hvor længe går man på et hold? De fleste hold varer frem til påskeferien, dvs. 24 uger i alt.

Hvad hvis jeg ikke kender andre, der vil på samme hold som mig?

Så tilmelder du dig alligevel og kommer bare alene. Det er der mange der gør, og I lærer hinanden at kende på holdene, fordi I har noget til fælles! Desuden er der mange hold på samme tid, så måske kan du følges med nogen du kender, selv om I ikke er på samme hold.

Jeg har ikke fået jeres katalog?

Vores program skulle gerne være kommet i din postkasse senest 25. august, hvis du er i målgruppen. Kontakt os gerne, så vi kan finde ud af, hvorfor du ikke har fået det. Du kan se programmet digitalt her

Hvordan får jeg svar på andre spørgsmål?

Du er altid velkommen til at ringe på 43352810 eller skrive til os på

t-ungdomsskole@htk.dk eller på Insta @ung2630