cover

Søndag
Kategori
Alle
Dig selv og verden omkring
Engageret i samfundet
Forårshold
Fysisk træning
Hjælp til skolefag
Knallert og ATV
Kreativitet på computer
Rejser
Tilmeldingsstatus
Åbent for tilmelding

Hovedsæsonen slutter til påskeferien. Tilmelding til ny sæson åbner i august.

2024 Kulturværksted
Åbent for tilmelding
I "kulturværkstedet” tar på udstillinger og små ture sammen. Museer og seværdigheder som Louisianna, Arken, Ordrupgaard og andre steder vi aftaler. Enten tar vi offentlig transport eller en af Ungdomsskolens busser.

Lærer: Peter Bjerg
Tid og sted: Torsdag 15:30 - 19:30 (sluttid lidt afhængig af køretid)
Første gang 11 april - sidste gang 6 juni
Torsdage
2024 Rejser Interesseliste
Åbent for tilmelding
Ungdomsskolen arrangerer nogle gange rejser til udlandet. Disse koster penge. Tilmeld dig her, hvis du vil have besked, næste gang vi udbyder en rejse. Så får du invitation til infomøde. Du binder dig ikke til noget.
Tidligere har vi været i London, New York, Barcelona, Japan & Sydkorea og Paris.
Søndage
2024/2025 Musical INTERESSELISTE
Åbent for tilmelding
Kunne du tænke dig at medvirke i næste års musical. Så tilmeld dig denne interesseliste og modtag sms, når vi åbner for tilmeldingerne til den nye sæson.
ATV - INTERESSELISTE
Åbent for tilmelding
Som del af ATV-holdet kommer du med ud og køre på vores ATV-er og hjælper med at vedligeholde dem. Du skal altså både yde en indsats og nyde noget action!
Vi kører kun en gang i mellem og for at sikre, at alle pladser bliver brugt, er der tilmelding til hver gang.
Når du har meldt dig til her, får du sms i god tid før hver gang, hvor du kan tilmelde dig efter først-til-mølle-princippet.
Holdet kører enkelte lørdage
Eksamensboost
Åbent for tilmelding
I ugerne op til eksamen kan du få hjælp til at blive klar, både fagligt og mentalt.

Tilmeld dig nu og få besked om datoer
Onsdage
Grøn Aktion (Klimaholdet) - INTERESSELISTE
Åbent for tilmelding
Vær med i nyt fællesskab for unge i Høje-Taastrup, hvor vi skaber handling og planter grønt håb.
Du vil møde andre unge, der går op i klima og miljø, lære mere om grøn aktivisme, og også kunne være med til at lave grønne kampagner og aktioner.
I foråret skal vi blandt andet plante træer, lave grøn bålmad, holde filmaften, blande os i debatten og give input til kommunens klimaplaner.
Du kan være med, som du har tid og lyst.
Tilmeld dig her, så melder vi ud med konkrete datoer/aktiviteter.
Søndage
Guitar
Lukket for tilmelding
Om du vil spille i et band eller bare sørge for hygge rundt om et bål, så lær at spille guitar her. Du kan låne en guitar af Ungdomsskolen.
Mandage mellem 16.30-19.00. Tiderne fordeles, når vi kender antal tilmeldte.
Selvforsvar
Lukket for tilmelding
Træningen baseres på den japanske kampsport Jiu Jitsu. Du lærer at forsvare dig selv og udnytte modstanderens sårbare punkter, uden at du selv behøver at være stærk. Du får opbygget smidighed, selvkontrol og selvtillid.
På sigt skal man helst købe en Gi (hvid dragt), der koster ca. 300 kr., men det er ikke et krav fra begyndelsen.
Onsdage
Spiludvikling med Unreal Engine
Lukket for tilmelding
Har du lyst til at skabe din egen verden på computer? Vil du lave dit eget spil eller skabe 3D animationer? Kom og lær om opsætning af 3D scener, brug af lys, skygger og 3D-modeller til at skabe dit ønskede miljø. Vi får sat din hovedperson ind, og bringer verdenen til live ved hjælp af realtime physics, scripts, lyd og visuelle effekter.
Holdet passer godt sammen med Ung Game Studio, der ligger på samme dag.
Styrketræning
Åbent for tilmelding
Vil du gerne styrke dine muskler i ben, arme, ryg, mave og baller? På dette hold lærer du at træne på maskiner lige som i et rigtigt fitnesscenter. Underviseren laver træningsprogram der passer til dig.
Ung Game Studio
Lukket for tilmelding
Vi går sammen om at lave ét spil, som skal være færdigt, når sæsonen slutter, så alle kan spille det! Sammen udvikler vi konceptet, grafikken, bygger banerne, programmerer og tester det. Vi skal bruge unge som er nysgerrige og kreative på forskellige områder, så hvis du er interesseret i 3D grafik, digital tegning, scripting, banedesign, historiefortælling,
så er der en rolle til dig i Ung Game Studio!
Holdet passer godt sammen med Spiludvikling med Unreal Engine, der ligger på samme dag.
V05 Knallert og Førstehjælp ventehold
Åbent for tilmelding
Pris: 510 kr. inkl. Førstehjælp for knallert-elever.
Førstehjælp afholdes én lørdag pr. måned, kl. 09.00-17.00.
Knallert tilbydes kun til unge bosiddende i Høje-Taastrup Kommune. Andre henvises til den lokale ungdomsskole i egen kommune.
Holdene startes løbende. SMS udsendes til dem, der får plads på holdet.
Du må begynde når du er 14½ år til knallert.
Førstehjælps datoer bliver tilbudt løbende, men som udgangspunkt er det hver den første lørdag i måneden.
V06 Førstehjælp, BIL
Åbent for tilmelding
Pris: for unge bosiddende i HTK: 250 kr. - Alle andre betaler 500 kr.

Færdselsrelateret førstehjælpskursus er obligatorisk, når du skal tage kørekort til bil.

Afholdes én lørdag pr. måned, kl. 9.00-17.00. Pladserne fordeles efter først til mølle princippet når vi sender accept sms ud for et kommende hold.

HUSK du først er tilmeldt en fast dato når du har modtaget bekræftelses sms fra os
Datoer kommer løbende men som udgangspunkt er det hver den første lørdag i måneden.